در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی تهیه و ساخت آداپتور 9 ولت برای برد آردوینو و سایر بردهای توسعه آشنا سازیم. برد آردوینو برای منبع تغذیه‌ی خود به کابل USB متصل به لپ‌تاپ / کامپیوتر یا آداپتور خارجی AC / DC نیاز دارد.

ساخت آداپتور ۹ ولت برای Arduino

اگر یک پروژه قابل حمل مبتنی بر آردوینو می‌خواهید، برای منبع تغذیه به باتری نیاز خواهید داشت. 9V PP3 یک باتری محبوب است که به راحتی در فروشگاه‌های عمومی مجاور موجود می‌باشد. بنابراین، ما در این مطلب قصد داریم یک آداپتور باتری DIY 9V برای Arduino بسازیم که برای تابلوهای آردوینو، تابلوهای توسعه، تابلوهای ارزیابی و موارد دیگر بسیار عالی عمل می‌کند.

همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است، به طور معمول، یک جک / سوکت DC در برد آردوینو برای آداپتور برق خارجی در نظر گرفته شده است.

صفحه آردوینو برای ساخت آداپتور 9 ولت
شکل 1: صفحه آردوینو

همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است، این آداپتور باتری 9 ولت DIY با استفاده از نی نوشابه، فویل آلومینیوم و اتصال ضربه محکم و ناگهانی ساخته شده است. ابزارهای مورد استفاده برای پروژه در شکل 3 نشان داده شده است.

آداپتور باتری 9 ولت PP3 با کانکتور
شکل 2: آداپتور باتری 9 ولت PP3 با کانکتور
ابزارهای مورد استفاده در آداپتور 9 ولت
شکل 3: ابزارهای مورد استفاده در پروژه

ابزار مورد نیاز برای ساخت آداپتور ۹ ولت

نی نوشابه پلاستیکی

فویل آلومینیوم

انبر یا پیچ‌گوشتی

باتری 9 ولت PP3

سیم‌های قلاب‌دار

اسلحه چسب‌دار

چسب فوق‌العاده قوی

نوار شفاف

سیم لحیم

قیچی

ساخت پریز برق ۲.۱ میلی‌متری آداپتور ۹ ولت

ابتدا یک نی پلاستیکی به طول 2 سانتی‌متر از نی نوشیدنی با استفاده از یک قیچی ببرید. سپس، دو سیم قلاب‌دار بگیرید – قرمز برای سیم مثبت و سیاه برای سیم منفی، طول هر کدام باید 10 سانتی‌متر باشد. قسمتی از پوشش عایق سیم قرمز را از انتهای آن جدا کنید و سیم مسی در حدود 1 سانتی‌متر را در معرض دید قرار دهید. همانطور که در شکل 4 نشان داده شده است، یک قطعه کوچک از ورق آلومینیوم را روی سیم مسی بپیچید و آن را داخل نی نوشابه قرار دهید و با استفاده از یک اسلحه چسب‌دار ثابت کنید.

شکل 4: فویل آلومینیوم روی سیم

سپس، سیم سیاه را (پس از حذف حدود 1 سانتی‌متر عایق از انتهای آن) در قسمت خارجی نی با استفاده از یک نوار شفاف ثابت کنید (شکل 5). اطمینان حاصل نمایید که مقداری از قسمت فلزی / مسی سیم سیاه با نوار پوشانده نشده است. برای سفت و سخت شدن آن، سیم سیاه را با استفاده از چسب فوق‌العاده روی نی ثابت کنید.

شکل 5: دوشاخه برق

ساخت گیره باتری

استفاده از اتصال یک باتری 9 ولت مرده ایده خوبی است. این کار را می‌توان با برچیدن یک باتری 9 ولت مرده و سپس بیرون آوردن قسمت‌های بالا و پایین آن، همانطور که در شکل 6 نشان داده شده است. می‌توانید باتری را با استفاده از انبر یا پیچ گوشتی جدا کنید. قطعات جدا شده باتری 9 ولت در شکل 7 نشان داده شده است.

شکل 6: قسمت بالا و پایین باتری
شکل 7: قطعات از بین رفته باتری 9 ولت

همانطور که در شکل 8 نشان داده شده است، سیم‌های قرمز و سیاه را بر روی اتصال وصل کنید.

شکل 8: لحیم‌کاری و چسباندن کانکتور

شما با موفقیت یک آداپتور 9 ولت برای برد آردوینو ساخته‌اید. قبل از اتصال به آردوینو، تداوم را بررسی کنید. اکنون، همانطور که در شکل 9 نشان داده شده است، می‌توانید از آداپتور DIY 9V خود برای تغذیه برد آردوینو استفاده کنید.

شکل 9: آداپتور باتری 9 ولت برای برد آردوینو