روند آینده در الکترونیک و لوازم خانگی در یکی از نمایشگاه‌های برجسته تجارت جهانی در برلین به نمایش گذاشته شده است و برای اولین بار، IFA یک شریک نوآوری جهانی از ژاپن را در کنار خود می‌دید. قسمتی از این نمایشگاه شامل یک مرکز نوآوری – IFA NEXT – می‌باشد که در آن شرکت‌های و استارت‌آپ‌های نوپا ژاپنی، ایده‌های خود را به نمایش می‌گذارند. آنها نشان دادند که زندگی ما در 5، 10 یا 20 سال آینده دستخوش چه تغییراتی می‌شود.

شلوار هوشمند و تاکسی های پرنده

یکی از نوآوری‌های موجود در این نمایشگاه، که بر روی صفحه نمایش قرار دارد، پوست الکترونیکی می‌باشد که توسط استارتاپ Xenoma طراحی شده است. این استارت‌آپ، شلوار و آستین “هوشمند” را ایجاد کرده است که می‌توانند حرکات بدن را نشان دهند.

بیانکا هامان، از زنوما، می‌گوید: که این شلوار شامل هفت سنسور است که حرکات را به توپی روی پشت وی منتقل می‌کند. “این هاب، داده‌ها را از طریق بلوتوث به رایانه و مانیتور ما ارسال می‌کند. سپس می‌توانید حرکات بسیار واضح، ساده یا حتی بزرگتر در مانیتور را در زمان واقعی مشاهده نمایید.”

نمایشگاه IFA برلین

امید است که این فناوری برای مثال در دوران توانبخشی از ورزش یا ورزش استفاده شود.

ایده دیگر در این نمایشگاه، Skydrive بود، تاكسی مجهز به سه چرخ و چهار پروانه كه می‌تواند به ترافیك شهری پایان دهد. اولین پرواز آزمایشی با سرنشین، قرار است سال آینده انجام شود.

Tomohiro Fukuzawa، رئیس Skydrive، گفت: “خوب این است که شما به مهارت‌های رانندگی همانند پرواز هلیکوپتر یا هواپیما احتیاج ندارید. تنها کاری که باید انجام دهیم بازگشت به عقب و به جلو می‌باشد، بنابراین هرکسی می‌تواند با یک پهپاد بازی کند و از این تحرک در هوا در آینده استفاده کند.”

در این نمایشگاه، غرفه ژاپن به تصویری در حال ساخت ویدیو در هوا، مجهز شده بود.

Kazuhiro Yamamoto، رئیس ارشد استراتژیک جهانی Asukanet، گفت: “ما می‌خواهیم از نوآوری با رابط های کاربرپسند برای جامعه‌ای فراگیر و انسان محور حمایت کنیم.”

Empath استارتاپ ژاپنی نرم‌افزاری را توسعه داده است که می‌تواند احساسات انسان را تشخیص دهد، نه با آنچه شما می‌گویید بلکه با نحوه بیان آن. این دستگاه می‌تواند چهار احساس شامل شادی، آرامش، خشم و اندوه را شناسایی کند که در حال حاضر برای بهبود مراکز تماس استفاده می‌شود، این نوآوری برای اولین بار برای بخش بهداشت روان طراحی شده است تا بتواند در شناسایی قربانیان زلزله‌زده به مددجویان و روانپزشکان کمک کند.

جنز استولنبرگ، مدیر اجرایی IFA، گفت که استعداد مبتکرانه، ژاپن قدرت کلیدی این کشور است. از این نظر، کشور ژاپن شریک مناسبی برای IFA Next می‌باشد.