باتری‌های هوشمند در حال حاضر در میان یک تغییر فناوری، یعنی انرژی‌های تجدید‌پذیر و وسایل نقلیه الکتریکی (EV) قرار گرفته‌اند. به عنوان یک فناوری جدید، افراد بسیاری هستند که در مورد باتری‌های لیتیوم یونی تجربه قبلی ندارند. جدای از این، چالش‌های بسیاری مربوط به استفاده از فناوری جدید در بازار از جمله یافتن منبع مناسب تجهیزات، ایجاد تکنیک‌های جدید تولید برای بهینه‌سازی تولید، روش‌های استاندارد کارآمد و ایمن و … وجود دارد.

باتری های هوشمند خودرو

یک مشکل خاص در مورد ایمنی ناشی از شوک الکتریکی باتری‌های هوشمند ، ولتاژ بالا DC می‌باشد. در حال حاضر این صنعت تخصص زیادی در زمینه کار با ولتاژ بسیار زیاد DC در محدوده V800 DC تا V1000 DC را ندارد. بنابراین، برای جلوگیری از خطرات احتمالی، آموزش‌های ایمنی زیادی لازم است.

نقاط ضعف EVS شامل این موارد می‌باشند: عملکرد در جاده‌های هند و درجه حرارت هند، باتری لیتیوم – یون برای وسایل نقلیه با قدرت بالا، تداخل در اتصال/ ارتباطات، مدیریت حرارتی، الزامات ایمنی در ولتاژ بالا و جریان، مسئله اپراتورهای ناوگان با استارت باتری، نیاز به شارژ سریع، نیاز به برقراری ارتباط و کنترل عملکرد استارت باتری.

برای اطمینان از اینکه هند نقش مهمی در این تغییر و تحمل وابستگی به سایر کشورها برای تامین اجزای EV خود دارد، IIT-Madras با شروع فناوری‌های عمیق Grinntech، باتری‌های لیتیوم یون را طراحی کرده است که می‌تواند برای کاربردهای خودرو و برنامه‌های ذخیره‌سازی انرژی ثابت استفاده شود. سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی هوشمند، پایه و اساس چگونگی استفاده هند از انرژی در آینده خواهد بود.

باتری‌های لیتیوم یون بسیار کاربردی و مخصوص محیط هستند. بنابراین، طراحی باتری‌ها بدون تنظیم آنها برای برنامه‌ها و محیط‌های در نظر گرفته شده، امکان‌پذیر نمی‌باشد. Grinntech با طراحی سفارشی بسته‌های باتری هوشمند متصل به برنامه‌های خاص، این مشکل را حل می‌کند.

خواصی که باتری‌های هوشمند را منحصر به فرد می‌کند عبارتند از: تجزیه و تحلیل و شبیه‌سازی خصوصیات سلولی، شبیه‌سازی حرارتی، تغییر و شبیه‌سازی شوک، طراحی سیستم مدیریت باتری، قابلیت‌های حفاظتی، طراحی مکانیکی و بسته‌بندی، طراحی سیستم خنک‌کننده، طراحی قطعات حامل فعلی، نرم‌افزار تعبیه‌شده برای نظارت و کنترل، الگوریتم‌های ارزیابی، منطق تجارت برنامه، پروتکل ارتباطات، محافظت در برابر جریان بیش از حد، محافظت در برابر جریان ولتاژ بالا یا جریان نشت، و جداسازی سر و صدا / تداخل بین برق و ارتباطات.

با مایع خنک‌کننده، تنها چهار درصد از میزان باتری برای خنک‌کننده استفاده می‌شود. این باتری، دارای طراحی شارژ سریع با سه بار شارژ سریع‌تر است و از ویژگی‌های اتصال باتری، کاربرد‌های با جریان بالا و حالت sleep بسیار کم‌مصرف است.

نیکلیش میشرا، مدیر ارشد اجرایی، Grinntech Motors & Services Pvt Ltd، توضیح می‌دهد: “آزمایش‌های بسیاری برای اطمینان از عملکرد باتری‌ها و وسایل نقلیه در طول سال انجام شده است تا از عملکرد در تمام زمین‌ها و دماها اطمینان حاصل شود. OEM‌ های مربوط به خودرو هدف اصلی مشتری هستند. اگرچه، بیشتر مشاغل EV در حال حاضر در بخش B2B انجام می‌شود که در آن وسایل نقلیه برای کاربرد‌هایی مانند سوار‌شدن، تحویل غذا، تحویل پیک و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.”

به طور کلی، تجربه EV برای خودروهای دارای قدرت مشابه بهتر از بنزین یا دیزل است. بدون سروصدا هستند و لرزش زیادی ندارند. نگرانی‌هایی در مورد عمر باتری و کارایی وجود دارد که Grinntech در تلاش برای حل آن است. وسایل نقلیه با باتری‌های Grinntech دامنه بیشتری دارند و سریع‌تر شارژ می‌شوند. احتمال انحطاط و تخریب تدریجی باتری کم است و کاربران می‌دانند که چه مقدار انرژی در باتری‌ها باقی می‌ماند تا در جاده‌ها هرگز گیر نیفتند.