برد آردوینو لئوناردو (شکل 1) بر اساس میکروکنترلر ATmega32u4 ساخته شده است. این دستگاه دارای 20 پایه ورودی/خروجی دیجیتال، نوسان‌ساز بلوری 16 مگاهرتز، جک پاور، هدر برنامه‌نویسی سریال مدار (ICSP)، اتصال میکرو USB و دکمه تنظیم مجدد است.

تغذیه برد آردوینو لئوناردو

آردوینو لئوناردو با سایر بردهای آردوینو متفاوت است زیرا دارای میکروکنترلر با ارتباط USB 2.0 داخلی است.

از دیگر ویژگی‌های Arduino Leonardo می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ولتاژ ورودی: 7 ولت -12 ولت
2. ولتاژ کار: 2.7V-5.5V
3. 12 پایه ورودی آنالوگ و هفت خروجی تعدیل عرض پالس (PWM)
4. حافظه فلش 32 کیلوبایت
5. یک کیلوبایت EEPROM
6. دو و نیم کیلوبایت SRAM
7. 40 میلی آمپر در هر پین جریان ورودی / خروجی (DC)

شکل 1: آردوینو لئوناردو

برد آردوینو لئوناردو از یک میکروکنترلر واحد برای اجرای اسکچ‌ها و همچنین برقراری ارتباط با رایانه با استفاده از USB استفاده می‌کند. این به آردوینو لئوناردو امکان انعطاف‌پذیری بیشتر در ارتباط با کامپیوتر را می‌دهد. همچنین به کاهش هزینه هیئت مدیره کمک می‌کند.

پین های تغذیه برد آردوینو لئوناردو

از آنجا که این برد تراشه اختصاصی برای مدیریت ارتباطات سریال ندارد، درگاه سریال مجازی است. وقتی آردوینو لئوناردو را به کامپیوتر متصل می‌کنید، این یک نمونه سریال از درایور USB Device Connected Class (CDC) USB ایجاد می‌کند.

هر بار که آردوینو لئوناردو را دوباره تنظیم می‌کنید، اتصال سریال USB خراب شده و دوباره برقرار می‌شود. هیئت مدیره از لیست پورت‌های سریال در رایانه شما ناپدید می‌شود و لیست مجدداً شمارش می‌شود. این تفاوت برای نصب، بارگذاری و ارتباط درایور تأثیراتی دارد.

تفاوت USB 2.0 و USB 3.0

تفاوت USB 2.0 و USB 3.0 چیست؟ چگونه می‌توان آنها را در رایانه شخصی شناسایی کرد؟

USB (گذرگاه سریال جهانی) یک استاندارد صنعتی است که کابل‌ها، اتصالات و پروتکل ارتباطی را برای اتصال، ارتباط و منبع تغذیه بین رایانه‌ها و دستگاه‌ها تعریف می‌کند. جایگزین انواع رابط های قبلی مانند درگاه‌های سری / موازی و همچنین شارژرهای جداگانه برق برای دستگاه‌های قابل حمل شده است. پورت‌های USB کلاس‌های مختلفی دارند: USB 1.x ، USB 2.0 ، USB 3.0 ، USB 3.1 و USB 3.2.

شکل 2: USB 3.0 با رنگ آبی

USB 3.0 می‌تواند داده‌ها را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه در SuperSpeed (SS) انتقال دهد، یعنی حدود ده برابر سریع‌تر از استاندارد USB 2.0.

USB 2.0 و USB 3.0 در جدول مقایسه شده‌اند.

شما می‌توانید اتصال USB 3.0 را از USB 2.0 با رنگ آبی (شکل 2) از ظرف و پلاگین Standard-A یا با حروف اول “SS” روی پلاگین تشخیص دهید. همچنین می‌‌توانید پورت USB را از طریق Device Manager در رایانه شخصی Windows خود شناسایی کنید. مراحل دنبال کنید:

1. Device Manager را باز کنید

2. در پنجره مدیریت دستگاه، روی علامت “+” (بعلاوه) یا پیکان کنار کنترلرهای Universal Serial Bus کلیک کنید. لیستی از درگاه‌های USB نصب شده بر روی کامپیوتر خود را مشاهده خواهید کرد:

• اگر نام پورت USB شما حاوی میزبان جهانی باشد، پورت شما نسخه 1.1 است.

• اگر نام پورت هم شامل میزبان جهانی و هم میزبان پیشرفته باشد، پورت شما نسخه 2.0 است.

• اگر نام پورت شامل USB 3.0 باشد ، پورت شما نسخه 3.0 است.