این مطلب در تاریخ 24 بهمن ماه 1400 بروز رسانی شده است.

با اوج گرفتن مجدد ویروس اومیکرون و قرمز شدن وضعیت بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران، زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ 1400 دوباره به تعویق افتاد و مشخص هم نیست که تا انتهای امسال برگزار شود یا نه. امیدواریم هرچه زودتر اوضاع بهتر شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی از این ویروس و مرحله به سلامت عبور کنیم.

نمایشگاه الکامپ به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه فناوری، اقتصاد دیجیتال و ICT کشور، نمایشگاهی بین المللی در حوزه طراحی، ساخت و تولید و پشتیبانی از محصولات الکترونیک، رایانه و کامپیوتر و تجارت الکترونیک است که هر ساله در تهران، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران زیر نظر شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. دیجی قطعه امسال در سالن 9-8 غرفه 1696 منتظر شماست.

نمایشگاه الکامپ 1400

در سال ۹۹ برگزاری نمایشگاه الکامپ به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. علی رغم این‌که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در تیر ماه خبر داد، نمایشگاه الکامپ 1400 به علت قرمز شدن وضعیت شهرهای مختلف به دلیل کرونا برگزار نشد و به شهریور ماه سال جوری موکول شد؛ که باز هم به دلایل شرایط کرونا در کشور، امکان برگزاری نمایشگاه وجود نداشت.
بر اساس اعلام رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست خبری این سازمان، نمایشگاه الکامپ 1400 با رعایت کلیه پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی، ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه 1400 برگزار خواهد شد.

با توجه به وضعیت کنونی ویروس کرونا در کشور و احتمال گسترش سویه اومیکرون در هفته های آتی، تمام بازدیدکنندگان در زمان ورود، تب سنجی شده و بسته های بهداشتی دریافت خواهند کرد. ورود افراد بدون ماسک ممنوع بوده و در قسمت درب ورودی سالن ها، دروازه های ضدعفونی کننده تعبیه شده است. با هدف در جریان بود هوا در فضا، سیستم تهویه هوا در سالن ها تقویت شده‌اند و از ساخت غرفه هایی با سقف بسته جلوگیری شده است.

برگزاری نمایشگاه الکامپ

برنامه های الکامپ 1400

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ؛ محمد ثروتی گفت: “امسال الکام استارز شامل بخش های نمایشگاهی استارت‌آپ‌ها، کانترهای استارت‌آپی، اتاق شتاب، الکام پیچ، الکام جابز و آوردگاه سرمایه خواهد بود. در الکام پیچ برای حدود ۶۰ ارائه توسط استارت‌آپ های مختلف در حوزه‌های متنوع و همچنین استارت‌آپ‌های توان تک و دانش آموزی برنامه ریزی شده است.”

ثروتی افزود: “در چهار روز نمایشگاه در سه استیج الکام تاکز بیش از ۱۵۰ سخنرانی، ارائه، میز گرد و پنل با موضوعات مختلفی از جمله هوش مصنوعی، فناوری های همگرا، رمز ارزها و بلاک چین، متاورس، شبکه ملی اطلاعات، فین تک، اینترنت اشیا، چالش های صنعت فاوا، ترندهای صنعت فاوا، بانکداری الکترونیکی، نورو ساینس، کامپیوترهای کوانتومی و… تدارک دیده‌ایم.”

رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اشاره به اهمیت موضوع هوش مصنوعی گفت: “در الکامپ ۱۴۰۰ از فعالان حوزه‌ رمزارز و بلاک چین با قوت حمایت می‌کنیم. موضوع شبکه ملی اطلاعات که مورد اهمیت وزیر فاواست، یکی از رئوس اساسی در این نمایشگاه خواهد بود.”

اسلامی با بیان اینکه از شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به‌عنوان سیاست گذار اصلی بهره مند خواهیم شد، افزود: “موضوعات مربوط به متاورس نیز مورد تأکید ماست و معتقدیم باید با توجه به تجربه سایر کشورها ما نیز به رویکردهای جدید مجهز شویم.”

زمان بازدید نمایشگاه الکامپ 1400

زمان بازدید از نمایشگاه الکامپ 1400 که از روز چهارشنبه 27 بهمن ماه تا روز شنبه 30 بهمن به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌گردد، از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ عصر می‌باشد.

در نمایشگاه الکامپ 1400 منتظرتان هستیم.

سالن 9-8
غرفه 1696
دیجی قطعه