با مجهز شدن مجرمان به تکنولوژی های روز، نیروهای نظامی و پلیس و … نیز باید از آخرین فناوری‌های روز آگاه باشند و از جدیدترین تکنولوژی ها مانند پلیس سایبری، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و … استفاده نمایند.

هوش مصنوعی در خدمت دستگاه های قضایی

کاهش میزان جرائم و اجرای عدالت، یک کار چالش برانگیز در سطح جهانی می‌باشد. این کار مستلزم کنترل هوشمند و برخورد موثر با موانع موجود در روندی قانونی است. اگرچه اتخاذ این کار در مقایسه با بخش‌های دیگر مانند امور مالی و بیمه در مقایسه با محدودیت‌های اخلاقی، کندتر است، اما علم و فناوری به طور فزاینده‌ای توسط شرکت‌ها برای انجام این ماموریت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هرچه مجرمان با فناوری بیشتر آشنا می‌شوند، نیروهای پلیس برای ادامه کار با آنها باید از جدیدترین ابزارها و روش‌های علمی آگاهی داشته باشند. اتوماسیون فعالیت‌های دستی که از طریق فرآیند رباتیک، مبتنی بر قانون بوده و تکرار می‌شود می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت و نیروی انسانی گردد.

بررسی و درک پیچیدگی حتی مهم‌ترین موارد با کمک فیلم دوربین مدار بسته آسان‌تر شده‌است که به عنوان مدرک معتبر در دادگاه، به ویژه در غیاب شاهدان، عمل می‌کند. دیجیتالی شدن پرونده‌ها و دسترسی کامل الکترونیکی به تاریخ گذشته، کلیه سوابق را تضمین می‌کند.

نیروهای امنیتی و پلیس از چند سال گذشته اقدامات گوناگونی را برای حفظ نظم و قانون انجام داده‌اند. به عنوان مثال با استفاده از برنامه‌های کاربردی تلفن همراه به منظور تشخیص چهره و سیستم الکترونیکی راه‌اندازی شده، نقش بزرگی در به اشتراک‌گذاری داده‌ها و ساختاربندی سیستم ایفا کرده‌اند. ازدیگر تلاش‌های انجام شده، ایجاد مرکز تحقیقات برای کمک به پلیس برای اهدافی مانند شناسایی مجرمان، پلیس سایبری، مدیریت ترافیک و مبارزه با جرایم با استفاده از هوش مصنوعی (AI)، بیومتریک، پردازش تصویر، تحلیل رسانه اجتماعی و پزشکی قانونی می‌باشد.

تکنولوژی

تکنولوژی هایی مانند هوش، تجزیه و تحلیل و محاسبات ابری در حال تبدیل شدن به داخل دادگاه هستند. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند توسط وکلا برای اغلب وظایف روزانه، از مرور اسناد و انجام تحقیقات قانونی به سرعت برای پیش‌بینی نتایج مختلف مورد استفاده قرار گیرند. کسب و کارها و مشاغل می‌توانند ازهوش مصنوعی برای بررسی قراردادهای مربوط به مشارکت‌ها بدون هیچ گونه تعصب‌، استفاده کنند و قبل از استخدام کارمندان جدید، بررسی‌های پیش زمینه‌ای را انجام دهند تا بعداً دچار مشکلات قانونی نشوند.

تکنولوژی و هوش مصنوعی

چندین شرکت در کشورهایی مانند آمریکا، سنگاپور، انگلیس، کانادا و استرالیا از فناوری‌هایی برای حل مسائل در این فضا استفاده می‌کنند. Kira Systems مستقر در کانادا از یادگیری ماشین (ML) برای تجزیه و تحلیل قرارداد استفاده می‌کند. شرکت Tessian در انگلستان از AI برای تأمین اطلاعات و ایمیل‌های محرمانه برای شرکت‌های حقوقی استفاده می‌کند.

محققان در هند، اخیراً روشی با هوش مصنوعی برای خودکارسازی خواندن احکام پرونده‌های حقوقی، تجزیه و تحلیل دادرسی و تقویت جستجوی حقوقی در چندین حوزه ایجاد کرده‌اند. مدل‌های شبکه عصبی عمیق، هنگامی که داده‌های کافی در دسترس است، به درک نقش‌های ابلاغی احکام یا محکومیت‌ها در یک حکم کمک می‌کنند و در نتیجه به سازماندهی اسناد قانونی کمک می‌کنند.

Blockchain در رمزگذاری ایمیل، تأیید روند و تأیید شواهد، مانند معاملات مالی و بسیاری از اهداف دیگر، کاربرد دارد. به عنوان مثال، ابزارهای برنامه‌نویسی برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز برای خدمات حقوقی زیرساخت‌‌هایی را فراهم می‌کند.