سنسورهای تصویربرداری جدید مادون قرمز با طول موج کوتاه (SWIR) Sony Corporation برای تجهیزات صنعتی دارای قابلیت ضبط تصاویر در هر دو طیف نور مرئی و نامرئی در محدوده مادون قرمز طول موج کوتاه هستند.

تصویربرداری از طیف نوری مرئی و نامرئی

افزایش تقاضا برای کاهش نیروی انسانی و اطمینان از استانداردسازی در تجهیزات صنعتی، نیاز فزاینده‌ای به حسگرهای تصویر را به وجود آورده است که می‌توانند تصاویر را در طیف نوری نامرئی در محدوده مادون قرمز با طول موج کوتاه ثبت کنند. با این حال، سنسورهای تصویر SWIR سنتی با چالش‌های تولید در پیکسل‌های کوچکسازی و افزایش تعداد پیکسل‌ها و همچنین مسائل مختلف دیگری از جمله حساسیت کم در طیف نور مرئی و یک خروجی آنالوگ که چند منظوره را دشوار می‌کند روبرو هستند. به همین دلیل، مانعی برای نفوذ وجود داشته است.

ضبط تصویر یکپارچه با سنسورهای تصویربرداری

این سنسورها از فناوری SenSWIR استفاده می‌کنند که در آن دیودهای نوری بر روی یک لایه نیمه رسانای آرسنید گالیم آلیس (InGaAs) تشکیل می‌شوند و از طریق اتصال Cu-Cu با لایه سیلیکون (Si) که مدار بازخوانی را تشکیل می‌دهد متصل می‌شوند – طرحی که در طیف وسیعی از طول موج‌ها حساسیت بالا را امکان‌پذیر می‌کند.

این رویکرد حسگر تصویر SWIR را قادر می‌سازد تا توانایی ضبط تصویر یکپارچه را در طیف وسیعی از طول موج‌ها – از طیف نوری قابل مشاهده تا نامرئی در محدوده مادون قرمز طول موج کوتاه (طول موج 0.4μm تا 1.7μm) ارائه دهد.

با امکان سنجش حتی در طول موج‌هایی که برای چشم انسان قابل مشاهده نیست، امکان تولید دوربین و تجهیزات آزمایش برای کاربردهای مختلف صنعتی وجود دارد.

محصولات جدید همچنین از خروجی دیجیتال پشتیبانی می‌کنند که با عملکرد سنسورهای تصویر CMOS فعلی برای تجهیزات صنعتی مطابقت دارد.

سونی قصد دارد این محصولات را برای استفاده گسترده در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی مانند انتخاب مواد، بازرسی آلاینده‌ها و بازرسی نیمه هادی‌ها پیاده‌سازی کند.