دستگاه کنترل از راه دور سلامت بیمار

به منظور ایجاد دستگاه کنترل از راه دور سلامت و به دلیل عدم حمل و نقل و عدم در دسترس ‌بودن پزشکان، بسیاری از افراد ممکن است در زمان مناسب درمان مناسب را انجام ندهند؛ زیرا ممکن است بیمارانی که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند به پزشکان دسترسی نداشته ‌باشند.

بنابراین ما امروز تصمیم گرفتیم یک دستگاه کنترل از راه دور سلامت تهیه کنیم که به پزشکان کمک می‌کند تا سلامت یک بیمار را در زمان واقعی ارزیابی کنند.

برنامه نویسی دستگاه کنترل از راه دور سلامت

به منظور ایجاد دستگاه کنترل از راه دور سلامت ابتدا دستگاه آرگون را برای شبکه‌سازی تنظیم کنید و سایر دستگاه‌های دیگری که می‌خواهید در آن شبکه کار کنید را اضافه کنید. برای انجام این کار، برنامه particle را در تلفن هوشمند خود دانلود کرده و دستورالعمل‌های داده‌شده را دنبال کنید.

اکنون می‌توانیم کد را برای دستگاه خود یا در particle Web IDE یا در VS Workbench ایجاد کنیم. در اینجا ما می‌خواهیم رمزگذاری را در particle IDE انجام دهیم زیرا این امر به ما اجازه می‌دهد تا سیستم عامل را به صورت بی‌سیم از هر نقطه با استفاده از Over-the-Air (OTA) به روز کنیم. به Particle Web IDE وارد شوید.

سپس كتابخانه را در كد اضافه كنيد. نماد کتابخانه را در سمت چپ Web IDE پیدا کرده و سنسور MAX30100 را جستجو کنید. بر روی آن کلیک کرده و سپس گزینه “insert in code code” را انتخاب کنید. سپس فایل کد را که می‌خواهید اضافه کنید انتخاب کنید.

کد دستگاه کنترل از راه دور سلامت

در مرحله بعد، System Mode را به صورت Automatic و System Thread را Enabled تنظیم کنید. این به دستگاه ما کمک می‌کند تا سرویس اتصال خودکار را در پس زمینه اجرا کند تا در صورت وجود و بدون قطع کد اصلی، به Wi-Fi متصل شود.

کد دستگاه کنترل از راه دور سلامت

در مرحله بعد به منظور ایجاد دستگاه کنترل از راه دور سلامت، ویژگی‌ها و خدماتی را برای کمک به دستگاه خود برای انتقال داده‌های حسگر از طریق BLE تنظیم می‌کنیم. برای این کار، یک تابع تنظیم ایجاد کنید که در آن سنسور MAX30100 را تنظیم کنیم و ارتباط را با سنسور شروع کنیم.

کد دستگاه کنترل از راه دور سلامت

پس از این، ما در دستگاه کنترل از راه دور سلامت یک عملکرد حلقه داریم که بارها و بارها اجرا می‌شود.

در عملکرد حلقه، داده‌های سلامت را همانطور که توسط سنسور ضبط شده است به روز خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد که آن داده‌ها را به دستگاه کلودی particle و همچنین روی BLE سوق دهیم، بنابراین پزشکان می‌توانند در آن عضو شوند یا به داده‌های شخصی از هر نقطه دنیا دسترسی پیدا کنند. و بنابراین، چکاپ شخص مورد‌نظر انجام شود.

کد دستگاه کنترل از راه دور سلامت

اکنون آرگون particle را روشن کرده و چند ثانیه صبر کنید تا به شبکه Wi-Fi و دستگاه کلودی شما متصل شود. در مرحله بعد، کد را با استفاده از نماد بارگذاری Firmware که در قسمت بالا سمت چپ Particle Web IDE موجود است دانلود کنید.

اتصالات دستگاه کنترل از راه دور سلامت

پس از بارگذاری کد دستگاه کنترل از راه دور سلامت، قطعات را مطابق شکل مدار متصل کنید.

اتصالات دستگاه کنترل از راه دور سلامت

تست دستگاه کنترل از راه دور

پس از به کار انداختن دستگاه خود با باتری 3V تا 5V، چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه شما به دستگاه کلودی متصل شود.

هنگامی که اتصال موفقیت‌آمیز بود، چراغ LED روی صفحه شروع به چشمک زدن می‌کند (مثل اینکه نفس می‌کشد) اکنون کنسول particle را باز کنید، URL را کپی کرده و آن را در مرورگر وب خود Paste کنید. در اینجا می‌توانید داده‌های سلامت را که توسط پزشک به طور زنده از هر مکانی قابل مشاهده می‌باشد را دریافت کنید.

همچنین می‌توانید نمایشگر OLED را به آن اضافه کنید که در زیر عکس با نمایشگر OLED را مشاهده می‌کنید.

دستگاه کنترل از راه دور سلامت