همانطور که در مطالب پیشین در دیجی قطعه دیدید، گاهی اوقات خرید قطعات الکترونیکی به صورت داخلی با برخی مشکلات و مسائلی رو به رو می شود که افراد ناچار می شوند تا خرید خود را از سایر کشورها انجام دهند. یکی دیگر از کشورهایی که واردات قطعات الکترونیکی پرکاربرد از آن صورت می گیرد، کشور همسایه، ترکیه است. در سال های اخیر، ترکیه موفق به تولید و صادر کردن انواع قطعات و لوازم الکترونیکی شده است. در این مطلب با نحوه سفارش از ترکیه و مزایای خرید ادوات الکترونیکی از این کشور آشنا می شویم. پس با ما همراه باشید.

خرید قطعه از ترکیه به چه صورت است؟

ترکیه مرکز بسیاری از شرکت ‌های تامین کننده قطعات الکترونیکی است و بسیاری از شرکت‌ های بین‌المللی شعبه یا شعبه‌ هایی در این کشور افتتاح کرده ‌اند. این کشور، مزایای تجاری خاصی مانند موقعیت جغرافیایی خوب، قرارداد های تجارت آزاد متعدد و سایر معاهدات مالیات مضاعف را ارائه می دهد.

دروازه بین ایران و ترکیه در نزدیکی منطقه آزاد تجاری ماکو وجود دارد. اما مانند خرید قطعات الکترونیکی از هر کشور دیگری، افراد نیازمند یک واسطه هستند تا این اجناس را برایشان وارد کنند. شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند اما این که کدام شرکت را برای تامین قطعات الکترونیکی خود انتخاب کنید، امری بسیار مهم است و نیاز به دقت فراوانی دارد.

دیجی قطعه، تامین کننده قطعات الکترونیکی

بنابراین متوجه شدیم که برای تامین ادوات الکترونیکی به یک شرکت واسطه نیازمندیم که در این زمینه سابقه فعالیت داشته و تمام نکات ضروری مربوط به واردات قطعات الکترونیکی از ترکیه را بداند. علاوه بر این برای کسب اطمینان از کیفیت و اصالت قطعاتی که شرکت مدنظرتان تامین می کند، باید حتما به مشخصات قطعه ای که قصد خرید آن را دارید، توجه کنید و پیش از ثبت سفارش از ویژگی ها و اندازه، تعداد، قیمت و … مطمئن شوید.

عکس خرید قطعات الکترونیکی از دیجی قطعه

 

شرکت دیجی قطعه از سال 1386 با حضور فیزیکی و از سال 1396 با دریافت نماد اعتماد الکترونیک در زمینه فروش آنلاین در عرصه فروش قطعات الکترونیک، طراحی، ساخت و تولید شروع به فعالیت کرده است. دیجی قطعه با عضویت در اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و عضویت انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی، دارای تمامی مجوزهای رسمی لازم جهت فعالیت در این حوزه بوده و خریدی مطمئن را برای مشتریان خود ارائه کرده است. فروشگاه اینترنتی دیجی قطعه با ارائه سرویس سفارش خارجی و لیست BOM، امکان خرید قطعات ناموجود در فروشگاه آنلاین که تاکنون دارای بیش از 9 میلیون محصول منحصر به فرد می باشد را فراهم کرده است، با این وجود دیگر نگران محصولات ناموجود در بازار داخل نباشید. لیست قیمت قطعات الکترونیکی کاربردی مانند انواع ماژول ها، کانکتورها، آی سی ها و … همگی در سایت دیجی قطعه مشخص شده اند.

بازار قطعات الکترونیک در ترکیه

بخش الکترونیک در ترکیه پتانسیل مهمی برای سرمایه گذاری خارجی دارد. بازار رو به رشد مصرف کننده جهانی بر تولید قطعات الکترونیکی ترکیه تأثیر می گذارد که به نظر می رسد قطعات الکترونیکی بیشترین سهم تولید را از این میان داشته باشد. ترکیه طیف گسترده ای از ادوات الکترونیکی را تولید می کند و همچنین مقدار زیادی از قطعات الکترونیکی خود را به کشورهای دیگر صادر می کند.

تولید لوازم الکترونیکی در ترکیه عمدتاً بر لوازم الکترونیکی مصرفی متمرکز است که بازاری با قوی ترین پتانسیل رشد را نشان می دهد. تقریباً 35٪ از فروش قطعات الکترونیکی در ترکیه را شامل می شود و پس از آن مخابرات (19٪)، تجهیزات حرفه ای و صنعتی (17٪)، رایانه (15٪) و پس از آن قطعات دفاعی قرار دارند.

ترکیه بیشتر محصولات تولیدی را صادر می کند و محصولات الکترونیکی مصرفی نیز بیشتر محصولات صادراتی را تشکیل می دهد و قطعات الکترونیکی و مخابراتی به دنبال آن قرار دارند. ترکیه به عنوان یک تولید کننده تجهیزات و قطعات حرفه ای را وارد می کند.

عکس نکات خرید قطعات الکترونیکی از ترکیه

 

نکاتی که هنگام خرید قطعات الکترونیکی از ترکیه باید بدانید !

دیدیم که در مرحله اول خرید قطعات الکترونیکی از ترکیه لازم است یک تامین کننده مورد اعتماد و فعال در زمینه الکترونیک را پیدا کرد تا به عنوان واسطه شما عمل کند. پس از این قطعه یا قطعات موردنظرتان را انتخاب و مراحل ثبت سفارش را انجام می دهید. با توجه به تعداد قطعات سفارشی شما و همچنین وزن، هزینه و سایر ویژگی هایی که بر خرید شما تاثیرگذار هستند، توسط شرکت تامین کننده قطعات الکترونیکی بررسی می شود و مدت زمانی که جهت ارسال کالای شما از ترکیه به ایران به طول می انجامد را اعلام می کند.

برخی از نکات کلیدی هنگام خرید قطعات الکترونیکی از ترکیه را در ادامه برای شما شرح می دهیم:

  • پیش از ثبت سفارش، حتما از موجودی قطعه یا ماژول مدنظرتان اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام سفارش قطعه الکترونیکی، حتما به مشخصات آن مانند پارت نامبر و سایر ویژگی های مربوط با آن توجه کنید چراکه به طور معمول خرید قطعات الکترونیکی از خارج، امکان مرجوعی ندارند و درصورتی که شما به مشخصات محصولی که به آن نیاز دارید، توجه نکرده باشید، مجبور به پرداخت هزینه بیهوده می کنید.
  • درصورتی که نحوه حمل کالا برای شما اهمیت دارد، می توانید از کارشناسان شرکت تامین کننده درخواست کنید تا نوع آن را به شما بگویند. در دیجی قطعه، حمل کالا بنا به درخواست مشتری، زمان اعلامی و همچنین حجم کالابه صورت هوایی، دریایی و اکسپرس می‌باشد.
  • از شرکت تامین کننده درخواست کنید تا گارانتی اصالت کالا را به شما نشان دهند؛ چراکه اگر تامین کننده ای این گارانتی را نداشته باشد، متاسفانه به اسم کالای اصل و خارجی، کالای غیر اورجینال را به شما می فروشند. دیجی قطعه، امکان ارائه گواهی استاندارد بین المللی جهت تضمین اصالت کالا را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

مزایای واردات قطعات الکترونیک از ترکیه چیست؟

تقاضای فزاینده اینترنت اشیا(IoT) باعث رشد تصاعدی در تجارت قطعات الکترونیکی می شود که به نفع کشورهای در حال توسعه مانند ایران است. به همین دلیل نیاز به وجود قطعات الکترونیکی با کیفیت و معتبر، بیش از پیش حس می شود. کشور ترکیه همیشه جز یکی از بهترین کشورهای تجاری برای ایران بوده و هنوز هم هست. شرایط جغرافیایی و سیاسی این کشور باعث شده است ترکیه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای واردات قطعات الکترونیکی تبدیل شود.

در عصر جدید تامین قطعات الکترونیکی از سایر کشورها یکی از اقدامات مهم برای پیشرفت صنایع مختلف در تولیدات داخلی است که تهیه این ادوات با قیمت مناسب می تواند تاثیر مثبتی برای شرکت های داخلی داشته باشد. یکی از مزایای خرید قطعه از کشور ترکیه نیز همین است. کشور ترکیه برای ایران یک دسترسی بسیار سریع و راحت به قطعات مورد نیاز است تا نیاز تولید کنندگان داخلی را به راحتی رفع کند.

عکس مزایای خرید قطعات الکترونیکی از ترکیه

 

مزیت دیگری که خرید ادوات از ترکیه دارد، این است که برخلاف ایران که به دلیل تحریم ها، شرکت های داخلی توانایی ارتباط گرفتن با برندهای معتبر جهان را ندارند، در ترکیه این امکان وجود دارد. بسیاری از برندهای معتبر در این کشور نمایندگی داشته و شرکت تامین کننده قطعات الکترونیکی می تواند قطعات مورد نیاز شما را از این طریق به ایران وارد کند. همچنین قطعاتی که در به طور معمول در ایران کمیاب و حتی نایاب هستند، نیز در ترکیه بسیار راحت تر پیدا می شوند.

بنابراین در این مطلب دیدیم که کشور همسایه، ترکیه، یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای وارد کردن قطعات الکترونیکی به ایران است. چراکه هزینه مالیات و حمل و نقل کالا بسیار کاهش می یابد. سایر مزایای خرید ادوات الکترونیکی از ترکیه را نیز دیدیم. جهت خرید انواع ماژول ها و قطعات الکترونیکی با کیفیت کافی است به فروشگاه اینترنتی دیجی قطعه مراجعه کنید و مراحل ثبت سفارش خود را انجام دهید. هرگونه سوالی نیز داشتید می توانید با کارشناسان مجرب ما در دیجی قطعه در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند. همچنین هر سوال یا نظری در رابطه با این مطلب داشتید، در قسمت نظرات آن را برای ما بنویسید.