در این مطلب قصد داریم تا شما را با کنترل کننده Leap Motion و نرم‌افزار ردیابی دستی و تعاملات دنیای مجازی آشنا سازیم. در آینده، دو جهان وجود خواهد داشت که در آن شما به طور طبیعی و  3D با هم تعامل دارید و مکان دیگری که در آن به کنترل‌کننده‌ها نیاز دارید تا عمل کنند. ردیابی در وسط هوا، تعاملات دنیای مجازی را متحول می‌کند. اینها می‌توانند انقلابی در کنترل سه‌بعدی خودرو ایجاد کنند و حس لامسه به واقعیت مجازی (VR) و واقعیت تقویت‌شده (AR) را ایجاد کنند.

سیستم رهگیری سه بعدی حرکت Leap Motion

Ultraleap هنگامی که کنترل کننده Leap Motion و Ultrahaptics در سال 2019 با هم متحد شدند شکل گرفت. آنها ردیابی دستی پیشرفته را با فناوری haptic متحد ساختند که باعث ایجاد حس لامسه در همیان هوا می‌شود. ماژول ردیابی نوری دست Ultraleap حرکات دست‌ها را با دقت بی‌نظیر و تاخیر نزدیک به صفر ضبط می‌کند.

ٰکنترل کننده Leap Motion یک مدل اسکلتی قوی و قابل اعتماد است که دارای تأخیر حرکت به فوتون در زیر آستانه ادراک انسان می‌باشد. این امر تعامل انسان در دنیای دیجیتال را طبیعی و بی‌دردسر می‌سازد. از دو سنسور تصویر به همراه LED های مادون‌قرمز (IR) استفاده می‌کند. LED ها با پالس‌های IR بیش از صد بار در ثانیه دست را روشن می‌کنند. هر بار که LED ها روشن می‌شوند، سنسورها داده‌ها را برای ردیابی دست‌ها به رایانه می‌فرستند.

ٰکنترل کننده Leap Motion

 

ٰکنترل کننده Leap Motion حرکت دست و انگشتان کاربران را ضبط می‌کند، بنابراین می‌تواند به طور طبیعی با محتوای دیجیتال در تعامل باشد. این سیستم ردیابی دستی مناسب برای برنامه‌های مختلف مانند نمونه اولیه AR / VR / XR (واقعیت گسترده) و R&D، یا نسل بعدی توسعه رابط های کاربر طبیعی است که می‌تواند در راه‌حل‌های سخت‌افزاری درجه سازمانی تعبیه شود. از داده‌های ردیابی می‌توان برای کنترل تقریباً هر چیزی، از هواپیماهای بدون سرنشین پرواز و اسلحه‌های رباتیک گرفته تا LED ها و چاپگرهای سه بعدی استفاده کرد.

کنترل کننده Leap Motion

برنامه‌های رایگان در گالری برنامه کنترل کننده Leap Motion را می‌توانید برای هدست‌های VR مانند Oculus Rift و HTC Vive بارگیری کنید. همچنین می‌توانید با Arduino یکپارچه شوید تا حرکات دست را به یک روبات بکشید یا یک ماشین با کنترل از راه دور را از طریق Wi-Fi هدایت کنید.

موتور تعامل قدرتمند آن تعامل بین دست و جسم طبیعی را امکان‌پذیر می‌کند. این دستگاه دارای اتصال USB، ابعاد 30 میلی‌متر × 80 میلی‌متر ×  13 میلی‌متر، سرعت فریم 120 فریم در ثانیه، دمای کار از 0 تا 45 درجه سانتیگراد و نمای دید 135 درجه در بالای دستگاه است.

ٰکنترل کننده Leap Motion و نرم‌افزار ردیابی دستی همه پیچیدگی‌های ظرافت حرکات طبیعی دستی را به ثبت می‌رساند. از این تصاویر برای تولید یک مدل مجازی از حرکات دست استفاده می‌کند. این سیستم نه تنها کف دست یا انگشتان دست بلکه مفاصل و استخوان‌های داخل دست را مدل می‌کند.