در این مطلب قصد داریم شما را با دستگاه تصفیه کننده هوا و نقش آن در بهینه‌سازی بهره‌وری کار و عملکرد کاری آشنا سازیم. حتی پاک‌ترین محیط ها به نظر می‌رسد دارای ذرات نامرئی باشند که می تواند سلامتی را به خطر بیاندازد و مسائل بهداشتی را ناسالم گرداند. هوای پاک به عنوان هوایی تعریف شده است که هیچگونه آلاینده مضر مانند گرد و غبار، خاک، میکروب‌های موجود در هوا یا مواد شیمیایی موجود در آن را نداشته باشد. به همین دلیل برای تصفیه هوا به به تصفیه‌کننده هوا نیاز خواهیم داشت.

ما دی‌اکسید کربن را بازدم می‌کنیم و باعث افزایش دی‌اکسید کربن داخلی و سایر آلاینده‌های هوا می‌شویم. علاوه بر قرار گرفتن در معرض گازها و ذرات معلق ناسالم، افزایش سطح دی‌اکسید کربن می‌تواند باعث بی‌حالی و خواب‌آلودگی در ما گردد.

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت مقادیر زیاد دی‌اکسید کربن همچنین می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که افراد در یک ساختمان بدون هیچ دلیل واضحی احساس بیماری کنند. تهویه ضعیف، دودکش‌ها، الیاف پارچه، ذرات گرد و غبار و … می‌تواند از عوامل این بیماری باشند.

دستگاه تصفیه کننده هوا

دستگاه تصفیه کننده هوا Air Ok Technologies، یک فناوری جدید راه‌اندازی شده با فناوری IIT-Madras می‌باشد که با تصفیه هوا با استفاده از جذب ذرات دانه‌ای (EGAPA) برای ارتقاء یک محیط کاری سالم برای بهره‌وری بهتر راه اندازی شده است. دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی با رسانه‌های ویژه‌ای ساخته شده‌اند تا دی‌اکسید کربن و سایر گازهای اسیدی موجود در هوا را جذب کنند تا فضای کار تمیزتر، سالم‌تر و سرزنده‌تر شود. این دستگاه‌ها می‌توانند با کاهش سطح دی‌اکسید کربن برای مساحت از 15m2 به 104m2، کیفیت هوا را بهینه کنند.

مشخصات دستگاه تصفیه کننده هوا

 مدیر فروش و عملیات تولیدی دستگاه تصفیه کننده هوا Air Ok Technologies “ویشش کائول”، اظهار داشت: “افزایش سطح دی‌اکسید کربن بر روی افراد تأثیر منفی از جمله قابلیت‌های تفکر، سطح انرژی و … می‌گذارد. علاوه بر تأمین یک محیط مطبوع با تهویه مطبوع، برای شرکت‌ها نیز لازم است کیفیت هوای داخل ساختمان را بهبود بخشند که به کارکنان اجازه دهد تا در فعالیت‌های تجاری فعال‌تر و مشارکت بیشتری داشته باشند.”

افزایش بهره وری کار با دستگاه تصفیه کننده هوا

فیلترهای EGAPA با از بین بردن 99.7 درصد آلاینده‌های مضر هوا در محیط داخلی، به حفظ کیفیت بهتر هوا کمک می‌کنند. اینها دارای میزان فیلتراسیون با کارایی بالا هستند که به آنها کمک می‌کند تا همه گازهای اسیدی و قلیایی را جذب کنند. هوا از طریق شکاف‌هایی با زاویه 45 درجه وارد دستگاه تصفیه‌ها می‌شود. تصفیه‌کننده‌ها توانایی فیلتر کردن ذرات تا 0.3 میکرون به همراه سایر آلاینده‌های اصلی مانند فرمالدئید، آلرژن‌ها و باکتری‌های موجود در هوا را دارند.

دستگاه‌های تصفیه هوا برنامه‌هایی را برای سلامت انسان و سخت‌افزار در مراکز داده و اتاق‌های سرور پیدا می کنند. محافظت از تجهیزات و سرورهای دیتاكام از هرگونه آلودگی بالقوه، یك اقدام اساسی برای اطمینان از سلامتی و بقای زنده آنهاست.

این دستگاه‌ها به راحتی کار می‌کنند، جایی که کنترل در نوک انگشتان است (کنترل لمسی). تولید نویز پایین، wifi و … آن‌ها را به یک گزینه هوشمند برای تصفیه هوا تبدیل می‌کند.

کاربر همچنین می‌تواند عملکردها را از طریق برنامه تلفن همراه برای کنترل آلودگی در زمان واقعی کنترل کند. بسته به غلظت دی‌اکسید کربن، هر 8 تا 12 ماه نیاز به تعمیر و نگهداری کم دارد.

دستگاه‌های تصفیه هوا براساس ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها قیمت‌گذاری می‌شود. این دستگاه‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که هوای تنفس شما ایمن و سالم است و یک راه‌حل خاص برای هر کیفیت هوا، مسکونی و نیز تجاری دارند.