خرید قطعات الکترونیک از چین

خرید و واردات قطعات الکترونیک از چین

جای هیچ شک و تردیدی نیست که چین، بزرگترین کشور دنیا در زمینه تولید انواع محصولات است. قطعات الکترونیکی نیز یکی از محصولاتی است که اغلب از چین وارد می شود. علاوه بر این تقاضا برای انواع ماژول ها و قطعات الکترونیکی به طور مداوم بالا است و نرخ عوارض برای چنین محصولاتی معمولا پایین است. هر دوی این عوامل به این معنی است که واردات قطعات می تواند یک ایده سودمند برای یک تجارت باشد. ما تمام آنچه را که باید در مورد واردات و خرید قطعات الکترونیکی از چین بدانید را در این مطلب ارائه می دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

لطفا لیست قطعات مورد نیاز خود را برای واردات ، اینجا وارد کنید

لطفا فایل خود را در اینجا رها کنید یا اینجا را کلیک کنید

  • حداکثر حجم فایل 5 مگابایت و با فرمت csv یا xls ، xlsx
  • لطفا تعداد ست مورد نیاز را در فایل اکسل ذکر نمایید.

لطفا لیست قطعات مورد نیاز خود را بنویسید

لطفا تعداد قطعات مورد نیاز را ذکر بفرمایید

ثبت سفارش قطعات الکترونیکی از چین

با وجود افزایش قیمت ها و هزینه های نیروی کار، چین همچنان مهم ترین پایگاه تولید تجهیزات الکترونیکی است و بیشتر حجم واردات قطعات الکترونیکی از این کشور است. نیروی کار بزرگ و واجد شرایط و زنجیره تامین بی نقص چین تعیین می کند که در سال های بعد بیشتر گوشی های هوشمند، تبلت ها و سایر ابزارها در جایی بین گوانگژو(Guangzhou) و شنژن(Shenzhen) تولید خواهند شد. اما اگر واردکننده قصد دارد واردات را آغاز کند، چه چیزی را باید در نظر داشته باشد؟

خرید قطعات الکترونیک از چین

به طور کلی می توان این فرآیند را به سه مرحله تقسیم کرد.

مرحله 1 - ارزیابی هزینه و برنامه ریزی

واردکننده بالقوه باید از همان ابتدا برنامه و قابلیت های سرمایه گذاری خود را به دقت ارزیابی کند. مشتری مورد هدف به چه چیزی نیاز دارد؟ کارخانه های چینی چه چیزی را می توانند ارائه دهند؟ اولاً به این نکته توجه داشته باشید که لزوما نیازی به واردات قطعات الکترونیکی برند نیست، زیرا قیمت ها به احتمال زیاد بسیار مشابه قیمت کشورهای غربی یا حتی بالاتر خواهد بود. اکثر این محصولات برند، تعمدا جعلی هستند و به احتمال زیاد کالاهای تقلبی توسط گمرک ضبط می شود.

مرحله 2 - یافتن تامین کننده

مرحله بعدی، پیدا کردن یک شرکت تامین کننده قطعات الکترونیکی است که در زمینه واردات قطعات الکترونیکی از چین، سابقه داشته و قابل اعتماد باشد. چراکه سفارش قطعات از هر کشور خارجی مانند چین، هزینه های مخصوص به خود را دارد و چون معمولا تعداد اینگونه سفارشات بالاست، لازم است پیش از ثبت سفارش حتما از واردکننده ای که انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید.

دیجی قطعه وارد کننده قطعات الکترونیکی از چین

شرکت دیجی قطعه از سال 1386 با حضور فیزیکی و از سال 1396 با دریافت نماد اعتماد الکترونیک در زمینه تامین و وارد کردن انواع ماژول ها و قطعات الکترونیکی از خارج، امکان خرید اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. شما می توانید با مراجعه به سایت www.digighate.com انواع قطعات الکترونیکی مدنظرتان را پیدا کرده و خریداری کنید؛ همچنین در صورتی که به دنبال سفارش محصول منحصر به فردی هستید که مشخصات آن را نیز می دانید، کافی است نام محصول مورد نظرتان را به همراه مشخصات آن در لیست BOM دیجی قطعه وارد نموده تا سفارش شما پیگیری شود. فروشگاه اینترنتی دیجی قطعه، ضمن داشتن مجوز واردات قطعات الکترونیکی در تلاش است تا همواره بهترین قطعات الکترونیکی و ماژول های مورد نیاز مشتریان خود را تأمین کند.

مرحله 3 – لجستیک

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه مناسب ترین روش حمل کالا را انتخاب کنیم؟ چندین راه حل لجستیک وجود دارد که برای حمل و نقل قطعات الکترونیکی مناسب است. حمل و نقل هوایی گران است، اما سریع و قابل اعتماد است. حمل و نقل دریایی زمان بیشتری می برد و برای سفارشات بزرگتر (مقدار کانتینر) مناسب است. اکثر واردکنندگان قطعات الکترونیکی از شرکت های حمل و نقل بین المللی مانند DHL یا UPS کمک می گیرند، همچنین یک اپراتور پست ملی به نام China Post وجود دارد که تحویل هوایی و دریایی و قیمت های رقابتی را ارائه می دهد. زمان تحویل و هزینه حمل و نقل به کشور مورد نظر بستگی دارد و تفاوت ها ممکن است بسیار زیاد باشد. اما جالب است بدانید که فاصله مهم نیست؛ گاهی اوقات ارسال کالاها از چین به مغولستان همسایه از نیوزلند دورافتاده گرانتر است.

پس بالاخره کدام گزینه حمل کالا بهتر است؟ تصمیم با شماست. شرکت دیجی قطعه برای مشتریان خود چندین گزینه را برای حمل کالا امکان پذیر ساخته است. به این صورت که بنا به درخواست مشتری، زمان اعلامی و همچنین حجم کالا به صورت هوایی، دریایی و اکسپرس می‌باشد.

مناطق تولید قطعات الکترونیکی در چین

جستجو برای تامین کننده چینی ممکن است در ابتدا یک کار چالش برانگیز به نظر برسد. با این حال، اگر می خواهید کار را آسان تر کنید، از قبل مناطق تولید محصول را بررسی کنید. وقتی صحبت از قطعات الکترونیکی می شود، بیشتر این قطعات در استان گوانگدونگ(Guangdong) تولید می شوند. شنژن شرکت های بسیاری را که در تولید آنها تخصص دارند، جمع آوری می کند. در این استان می توانید به پیشنهادات شهر دونگوان(Dongguan) نیز نگاهی بیندازید. مناطق کوچکتر اما در عین حال قابل توجه برای تولید قطعات الکترونیکی، استان های ژجیانگ(Zhejiang)، جیانگ سو(Jiangsu) و فوجیان(Fujian) هستند. همچنین اطمینان حاصل کنید که شانگهای(Shanghai) چه چیزی در این صنعت ارائه می دهد. همه مکان های ذکر شده در نقشه زیر نشان داده شده اند.

واردات قطعات الکترونیک از چین

دستورالعمل های مربوط به قطعات الکترونیکی شامل چه مواردی می شود؟

خرید قطعات الکترونیکی از خارج و به خصوص وارد کردن قطعات الکترونیکی از چین، دستورالعمل های مخصوصی را شامل می شود که رعایت آنها ضروری است؛ در ادامه با برخی از این دستورالعمل ها آشنا می شویم.

دستورالعمل محدودیت مواد خطرناک (RoHS)

فرض اصلی دستورالعمل RoHS جلوگیری از خطرات ناشی از مدیریت زباله های الکترونیکی و الکتریکی برای سلامت انسان و محیط زیست است. این دستورالعمل، محتویات قابل قبول مواد خطرناک را تنظیم می کند.

دستورالعمل ولتاژ پایین (LVD)

برخی از دستگاه ها باید با دستورالعمل LVD مطابقت داشته باشند. این دستورالعمل برای قطعات الکترونیکی که در محدوده ولتاژ 50-1000 ولت جریان متناوب و 75-1500 ولت جریان مستقیم کار می کنند، اعمال می شود.

دستورالعمل سازگاری الکترونیکی (EMC)

دستورالعمل EMC به سازگاری الکترومغناطیسی قطعات الکترونیکی اشاره دارد. این بدان معنی است که برای هر دستگاهی که شامل اجزای الکترونیکی و الکتریکی فعال یا اکتیو است، اعمال می شود.

دستورالعمل واردات تجهیزات رادیویی از چین (RED)

اگر علاقه مند به واردات تجهیزات رادیویی هستید، باید با دستورالعمل RED آشنا شوید. الزامات ایمنی و سلامت، سازگاری الکترومغناطیسی و استفاده کارآمد از طیف رادیویی را تعیین می کند.

ضایعات ناشی از دستورالعمل تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی (WEEE)

هدف دستورالعمل WEEE جلوگیری از ایجاد زباله از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است. هدف آن به حداقل رساندن تأثیر این گونه زباله ها بر محیط زیست است. بر اساس مقررات آن، هر وسیله الکتریکی و الکترونیکی باید دارای نماد WEEE باشد. این بدان معناست که چنین محصولی باید به یک نقطه جمع آوری WEEE تحویل داده شود. تحویل تجهیزات زباله به محل جمع آوری مشخص شده برای بازیافت مسئولیت کاربر است.

با تامین کننده یا واردکننده ای که نمی‌تواند با مقررات ذکرشده مطابقت داشته باشد، درگیر نشوید، در غیر این صورت ممکن است محصولات شما توسط گمرک توقیف شود. اگر یک تامین کننده به شما بگوید که گواهینامه لازم جهت واردکردن قطعات الکترونیکی را ندارد و یا بگوید"اشکال ندارد سایر مشتریانش نیز به آن نیازی ندارند" حتما از این تامین کننده، دوری کنید.

شرکت دیجی قطعه، امکان ارائه گواهی استاندارد بین المللی جهت تضمین اصالت کالا را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا از هر نظر از اصالت و سلامت محصولی که سفارش می دهید، مطمئن شوید.

قطعات الکترونیک چینی

بهترین محصولات برای واردات از چین کدامند؟

جالب است بدانید که پس از کشور آمریکا، دومین کشور موفق در زمینه اقتصاد چین است. چین از طریق صادرات به کشورهای مختلف از جمله ایران، توانسته است سالانه چندین میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد. یکی از این زمینه های پردرآمد برای کشور چین، صادرات قطعات الکترونیکی به کشورهای مختلف است. یکی از کشورهایی که بیشترین سطح واردات قطعات الکترونیکی از چین را دارد، ایران است. از جمله بهترین محصولات برای واردات از چین می توان لامپ‌های LED، سرپیچ‌ لامپ و کابل برق را نام برد. از آنجایی که قیمت قطعات الکترونیکی نوسانات بسیاری در بازار دارد، بنابراین وارد کردن قطعات از چین یک راه حل بسیار مناسب است. همچنین میکروکنترلر avr و arm در رده ارزان ترین قطعات الکترونیکی تولید شده در چین هستند بنابراین جزو بهترین محصولات برای واردات به ایران هستند. سایر محصولات پر سود برای وارد کردن از چین عبارتند از:

  • آی سی یا مدار مجتمع
  • قطعات ماشین اداری
  • قطعات نیمه هادی
  • ترنسفورماتورهای الکتریکی
  • قطعات خودرو
  • انواع برد الکترونیکی
  • میکروفون و هدفون
  • دستگاه الکتریکی دفع حشرات
  • اسپیکر هوشمند
  • انواع ماژول

خرید قطعات الکترونیکی از چین چه مزایایی دارد؟

خرید قطعات الکترونیکی کمیاب

اولین مزیتی که می توان به آن اشاره کرد، این است که کشور چین جزو معدود کشورهایی است که ارتباط خود را با ایران حفظ کرده است و پر واضح است که امکان وارد کردن قطعات الکترونیکی از چین برای شرکت های ایرانی بسیار راحت تر و به صرفه تر است. علاوه بر این، با خرید قطعات الکترونیکی از چین، می توان قطعات الکترونیکی که در بازار ایران بسیار کمیاب هستند و یا اصلا وجود ندارند را به راحتی خریداری کرد. دیجی قطعه در زمینه فروش آی سی های کمیاب نیز فعالیت می کند.

حضور برترین تولیدکنندگان در زمینه الکترونیک

از دیگر مزایای خرید و واردات قطعات الکترونیکی از چین، حضور بهترین و معتبرترین تولید کنندگان جهانی در چین است. به عنوان مثال برندهایی که در کشورهای آمریکایی و اروپایی تولید می شوند، گاها بعضی از قطعات خود را در چین تولید می‌کنند؛ چراکه هزینه تولید و نیروی کار در این کشور در مقایسه با آمریکا یا سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. به این صورت تنوع بازار افزایش یافته و خریدار قدرت انتخاب بیشتری خواهد داشت.

متنوع بودن قطعات الکترونیکی

مزیت دیگر خرید از بازار چین، دسترسی به قطعات الکترونیکی متنوع است که شاید در بازار ایران کمتر پیدا شوند. شک نکنید که در این بازار می‌توانید هر قطعه‌ الکترونیکی که به آن نیاز دارید را به راحتی پیدا کنید. همچنینی بسیاری از برندهای برتر در جهان و حتی بسیاری از شرکت های ایرانی، دفاتر خود را در کشور چین تاسیس کرده اند؛ بنابراین شما می توانید انواع قطعات الکترونیکی را با تعداد بالا از انواع برندها سفارش دهید..

همچنین با خرید قطعات الکترونیکی از دیجی قطعه، کافی است با کارشناسان مجرب ما مشورت کنید تا در انتخاب بهترین قطعات الکترونیکی وارد شده از چین، به شما کمک کنند تا محصول مورد نیاز خود را در اسرع وقت انتخاب و خریداری کنید. بنابراین در این مطلب دیدید که نحوه خرید و واردات قطعات الکترونیکی از چین به چه صورت انجام می شود و همچنین با امکاناتی که دیجی قطعه در این زمینه برای شما عزیزان فراهم می کند نیز آشنا شدید. بنابراین برای ثبت سفارشات خود از چین، کافی است به فروشگاه اینترنتی دیجی قطعه مراجعه کنید و انواع ماژول ها و قطعات الکترونیکی مانند آیسی، ترانزیستور، دیود و ... را خریداری کنید. فراموش نکنید که در دیجی قطعه، هیچ قطعه ای ناموجود نیست!

گوشی رو بردار!

کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت و آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

تلفن پشتیبانی: ۵۸۱۴۹۹۹۹ ۰۲۱

پشتیبانی 24 ساعته دیجی قطعه