در این مطلب بهترین مولتی متر دیجیتال پرکاربرد برای تست قطعات الکترونیکی که از نظر کیفیت و هزینه بسیار مناسب هستند را معرفی می کنیم؛ پس با ما همراه باشید. برای خرید مولتی متر و سایر تجهیزات مورد نیاز برای تست قطعات و ماژول ها به فروشگاه اینترنتی دیجی قطعه مراجعه کنید.

فهرست مطالب

بهترین مولتی متر دیجیتال متعلق به چه برندهایی هستند؟

  • مولتی متر دیجیتال فلوک مدل Fluke 115 Compact True-RMS
  • مولتی متر دیجیتال پیک متر +PM8233D
  • مولتی متر ویکتور VC97
  • مولتی متر دیجیتال AstroAI
  • مولتی متر دیجیتال innova 3320 خودکار
  • مولتی متر فلوک 117
  • مولتی متر Klein Tools MM400
  • مولتی متر دیجیتال MSR-R500 Etekcity
  • مولتی متر دیجیتال AstroAI DM6000AR
  • مولتی متر AstroAI am33d
  • مولتی متر دیجیتال KAIWEETS KM601
  • مولتی متر دیجیتال اتورنج MS8233D Mastech

 

مولتی متر دیجیتال مدل Fluke 115 Compact True-RMS

عکس مولتی متر Fluke 115 خوب و ارزان

دلیل انتخاب مولتی متر Fluke 115 بعنوان بهترین مولتی متر دیجیتال از دید دیجی قطعه:

این دستگاه با دقت بسیار بالا چندین پارامتر را می تواند اندازه گیری کند، مولفه هایی مانند جریان، ولتاژ، ظرفیت خازنی، فرکانس، دما، تست دیود و …

همچنین اگر می خواهید رطوبت خانه خود را اندازه گیری کنید، می توانید از این دستگاه استفاده کنید. از موارد قابل توجه می توان به کیفیت ساخت بسیار بالای این دستگاه اشاره کرد که ساخت کشور آمریکا می باشد. این دستگاه در برابر ضربه، شوک و رطوبت تست شده است. در میان سایر معیارهای مفید، این دستگاه ولتاژ واقعی RMS را به دقت اندازه گیری می کند و همراه با رتبه ایمنی CAT III ولتاژ 600 ولت و نور پس زمینه بزرگ می باشد. این مولتی متر برای کار در زیرزمین ها و سایر مناطق با نور ضعیف نیز مناسب است.

مزایای مولتی متر فلوک 115

  • نور پس زمینه روشن برای کار در مناطق کم نور
  • CAT III 600 ولت دارای درجه ایمنی
  • مانیتور ولتاژ RMS واقعی و چندین معیار دیگر

معایب مولتی متر فلوک 115

  • میکروآمپر را اندازه گیری نمی کند.

در مواقع کار کردن با مولتی متر فلوک 115 چند نکته رو حتما رعایت کنید:

  • برای اندازه گیری جریان حتما دستگاه را بصورت سری در مدار قرار دهید.
  • برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل دستگاه را بصورت موازی بین دو نقطه از مدار قرار دهید.
  • هنگام اندازه گیری مقاوت حتما جریان برق را قطع کنید.

این دستگاه شامل موارد زیر است:

  • غلاف
  • باتری 9 ولت نصب شده
  • مجموعه تست سرب سیلیکونی 4 میلی متری
  • راهنمای کاربر

مشخصات مولتی متر دیجیتال Fluke 115

مشخصات 115 fluke multimeter

مولتی متر دیجیتال +PM8233D از برند پیک متر با رنج خودکار

بهترین مولتی متر دیجیتال ، پیک متر مولتی متر PM8233D+ خوب و ارزان

مولتی متر +PM8233D از برند پیک متر با رنج خودکار و بدنه ای سه بعدی قابل حمل با کارایی بالا و قابلیت اطمینان بالا است که از نمایشگر ال سی دی 15 میلی متری با نور پس زمینه استفاده می کند و می تواند مقدار نمایشگر را به وضوح در مکان تاریک به موقع بخوانداگر فلوک را به عنوان مولتی متر حرفه‌ای می‌شناسید، باید گفت این مدل از برند پیک متر رقیب محصولات فلوک شده است. +PM8233D را نیز می‌توان بهترین مولتی متر دیجیتال محسوب کرد.

قابلیت ها :

  • خاموش شدن خودکار تا 15 دقیقه
  • حداکثر اندازه گیری
  • نشانگر کم بودن باتری
  • محدوده خودکار
  • نگهداری داده ها
  • تست ولتاژ بدون برقراری تماس NCV Test
  • گستره یابی اتوماتیک، تست دیود، تست خازن، تست اتصال کوتاه با صدا، RMS صحیح

مشخصات PM8233D+ multimeter

مولتی متر دیجیتال AstroAI

عکس مولتی متر دیجیتال AstroAI بهترین مولتی متر دیجیتال

با تعداد 6000 RMS واقعی، این مولتی متر دارای طیف گسترده ای از توابع اندازه گیری از ولتاژ، مقاومت، جریان، ظرفیت، اتصال کوتاه، فرکانس و موارد دیگر است. اسلات های آزمایشی آن می تواند به شما کمک کند تا دیودها و ترانزیستورها را نیز تست کنید. مولتی متری با قابلیت محدوده خودکار، می تواند هم جریان AC و هم ولتاژ را اندازه گیری کند.

این مولتی متر دارای یک LCD بزرگ با نور پس زمینه است و می تواند داده ها را نگه دارد؛ دکمه پاور ندارد و به صورت خودکار روشن می شود و در صورت غیر فعال بودن خاموش می شود. این مولتی متر برای استفاده حرفه ای ساخته شده است، و فیوزهای سرامیکی ضد انفجار F400mA/600 ولت داخلی F 400mA/600V و F10A/600V حفاظت بهتر و امنیت و قابلیت اطمینان کلی را ارائه می دهند.

  • صفحه نمایش : 5 و ¾ اینچ
  • نرخ نمونه برداری : 2 بار در ثانیه
  • انتخاب محدوده خودکار و دستی
  • نشانگر قطبیت ، اضافه بار و کم بودن باتری
  • باتری منبع تغذیه 9 ولت
  • محدوده تست: دما، ترانزیستور، دیود، اتصال کوتاه، جریان خارجی، ظرفیت، فرکانس

مولتی متر دیجیتال innova 3320 خودکار

عکس مولتی متر INNOVA 3320 بهترین مولتی متر دیجیتال

مولتی متر INNOVA 3320 یک مولتی متر شناخته شده برای تکنسین ها و مکانیک کاران است که مناسب برای تست باتری ماشین و همپنین برای سیم کشی است. از جمله مزایای خرید مولتی متر INNOVA 3320 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای دقت بالا در اندازه گیری و عیب یابی بسیار ایمن
  • با محافظ های لاستیکی در گوشه ها محافظت می شود

مشخصات INNOVA 3320

 

عکس بهترین مولتی مترهای جهان

 

بهترین مولتی مترهای جهان و بررسی آنها

یکی از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز متخصصان الکترونیک و برق، مولتی متر است. این ابزار کاربردی در مدل ها و انواع مختلفی تولید می شود؛ بنابراین انتخاب بهترین مولتی متر شاید برای شما دشوار باشد. اما نگران نباشید! در ادامه به طور خلاصه با نحوه عملکرد مولتی متر آشنا شده و سپس چند مورد از بهترین مولتی مترهایی که در سطح جهانی کاربردی هستند را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین مولتی متر دیجیتال جهان

برای خرید بهترین مولتی متر دیجیتال باید به نیاز، کاربرد، بودجه، برند و بسیاری از عوامل دیگر را در نظر گیرید و پس از بررسی آنها مولتی متر موردنظرتان را تهیه کنید. با این حال در ادامه برخی از بهترین مولتی مترهایی که در حال حاضر در تمام دنیا مورد استفاده تعمیرکاران و متخصصان الکترونیک قرار می گیرد، را به شما معرفی می کنیم.

مولتی متر دیجیتال Fluke 115 Compact True-RMS

عکس بهترین مولتی مترهای جهان؛ فلوک 115

مولتی متر فلوک آمریکا جزو بهترین و گران ترین مولتی مترهای شناخته شده هستند که عملکرد و دقت بسیار بالایی دارند و توسط UL، CSA، TUV، و VDE تایید شده است. مولتی متر فلوک 115، بیشتر مورد استفاده افراد حرفه ای و متخصصان الکترونیک است. مولتی متر دیجیتال فلوک 115 در زمینه تعمیر خودرو نیز کاربردی است. بنابراین اگر به دنبال انجام کارهای سطحی هستید، شاید این مولتی متر به درد شما نخورد. مولتی متر فلوک 115 جزو مولتی مترهای کوچک است و یکی دیگر از ویژگی های حرفه ای این مولتی متر این است که می تواند ولتاژ True RMS را اندازه گیری کند.

مولتی متر فلوک 117

عکس مولتی متر فلوک 117

Fluke 117، یکی دیگر از مولتی مترهای عالی برند فلوک است که بیشتر برای افراد حرفه ای کاربردی است. از جمله مزایای مولتی متر فلوک 117، این است که برای محافظت از کاربر، دارای تشخیص ولتاژ بدون تماس است. این مولتی متر ارزان نیست، اما به دلیل دقت بالا و سایر ویژگی های آن بسیار کاربردی است و تا سال های طولاتی حتی در شرایط سخت دوام می آورد.

مولتی متر Klein Tools MM400

عکس مولتی متر Klein Tools MM400 خوب و ارزان

مولتی متر اتورنج Klein MM400 می تواند پارامترهایی نظیر ولتاژ  تا 600 ولت، جریان تا 10 آمپر، مقاومت تا 40 اهم و … را اندازه گیری کند. البته کلمپ متر هم جریان را اندازه‌گیری می‌کند ولی مولتی متر به طور کاملی این کمیت ها را می‌سنجد. همینطور دارای تست اتصال کوتاه و مقاومت است. یکی از مزایای خرید این ابزار دقیق کاربردی این است که مولتی متر MM400 برای مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع 1 متری طراحی شده است.

مولتی متر دیجیتال MSR-R500 Etekcity

عکس مولتی متر MSR-R500 Etekcity کوچک و جیبی

مولتی متر MSR-R500 Etekcity یکی از بهترین مولتی مترهای قیمت مناسب است که بیشتر برای مصارف خانگی کاربردی است. از جمله مزایای این مولتی متر، داشتن صفحه نمایش ال سی دی کاراکتری با نور پس زمینه است که به قرائت مقادیر اندازه گیری شده در محیط های تاریکی کمک می کند. با اینکه این مولتی متر جریان DC را با دقت اندازه گیری می کند اما معمولا برای اندازه گیری جریان AC از آن استفاده نمی شود. اما ولتاژ AC را اندازه گیری می کند.

مولتی متر دیجیتال AstroAI DM6000AR

عکس مولتی متر AstroAI DM6000AR قرمز با صفحه نمایش رنگی ساده

این مولتی متر توانایی های بسیار زیادی را با هزینه مناسب ارائه می کند. فراتر از اندازه گیری جریان و ولتاژ AC و DC، مولتی متر AstroAI 6000 می تواند خازن، فرکانس و دما را با ترموکوپل همراه آن ارزیابی کند. این مولتی متر به علت صفحه نمایش LCD بزرگی که دارد، بسیار کاربردی است.

مولتی متر AstroAI am33d

عکس بهترین مولتی مترهای جهان؛ AstroAI am33d

AstroAI am33d 2000 یکی دیگر از بهترین مولتی مترهای جهان است که علاوه بر کیفیت بالا، دارای ویژگی های اضافی در پکیجی مقرون به صرفه است. همچنین دارای یک صفحه نمایش LCD بزرگ برای کار در محیط هایی با دید ضعیف و یک پایه برای راحتی و عملکرد هندزفری است. این مولتی متر دارای نشانگر باتری کم است که به ذخیره انرژی کمک می کند. این مولتی متر تنها دارای تنظیم محدوده به صورت دستی است. بعضی از مولتی مترها با داشتن فک توانایی اندازه گیری جریان از دور سیم و کابل را دارند، که به مولتی متر های کلمپی معروف هستند. برای آشنایی با کلمپ مترها به مقاله “بهترین مولتی متر کلمپی” مراجعه کنید.

مولتی متر دیجیتال KAIWEETS KM601

عکس مولتی متر KAIWEETS KM601

برند KAIWEETS تولید کننده معروف ابزارهای توسعه خانگی است. مولتی متر KM601 در وهله اول به علت شکل ظاهری و اندازه کوچکش با استقبال زیادی از سوی مصرف کنندگان مواجه شد. اندازه این مولتی متر، تقریبا به اندازه یک گوشی هوشمند متوسط است و می توانید به راحتی آن را حمل کنید. به علاوه دارای یک کاور سیلیکونی است که از صفحه نمایش محافظت می کند. عملکردهای مولتی متر KM601 بسیار حساس هستند. دقت سنسورها به صورت 0.001 ولت، 0.01mV، 0.001mA و 0.001A درجه بندی شده اند؛ حتی اگر با تجهیزات بسیار حساس کار می کنید، با استفاده از این مولتی متر خواندن مقادیر نشان داده شده، بسیار دقیق خواهند بود.

مولتی متر دیجیتال اتورنج MS8233D Mastech

مولتی متر دیجیتال خوب و ارزان

مولتی متر مستک MS8233D برای کسانی که به تازگی شروع به انجام پروژه های الکترونیکی DIY کرده اند و سعی در صرفه جویی در پول خود دارند، این یک گزینه عالی است. این مولتی متر برای جلوگیری از هر شوک و سقوط احتمالی طراحی شده است. نور صفحه نمایش این مولتی متر به روشنی سایر صفحه نمایش ها نیست اما در اکثر موقعیت ها کافی است. مولتی متر MS8233D Mastech که با در نظر گرفتن افراد مبتدی ساخته شده است، برخی از ویژگی های پیشرفته تر، مانند تست اختصاصی ترانزیستور را ندارد و تنها دارای عملکرد حداکثر (maximum) است – بدون عملکرد حداقل (minimum). با این حال، مولتی متر مستک Crenova MS8233D خرید ارزش دارد و استفاده از آن راحت است.

مولتی متر دیجیتال اتورنج  INNOVA 3320

عکس مولتی متر INNOVA 3320 مولتی متر اتورنج با اینترفیس رنگی ساده

مولتی متر INNOVA 3320 نیز مانند گزینه قبلی، بیشتر برای مبتدیان در الکترونیک کاربردی است. INNOVA 3320، یک مولتی متر اتورنج با اینترفیس رنگی ساده، طراحی فشرده و سبک، با وزن تنها 225گرم است. از جمله مزایای این مولتی متر، داشتن مقیاس محدوده خودکار، که نیاز به وارد کردن دستی مقادیر در محدوده صحیح هنگام اندازه گیری را از بین می برد.

مولتی متر Klein Tools 69149

عکس بهترین مولتی مترهای جهان ؛ Klein Tools 69149 نارنجی تستر ولتاژ غیر تماسی

به عنوان یکی دیگر از بهترین مولتی مترهای جهان، 69149 Klein Tools را پیشنهاد می کنیم که شامل کیت تست کاملی است که با چندین آیتم از جمله یک مولتی متر، یک تستر ولتاژ غیر تماسی و یک تستر خروجی همراه با یک تستر پریز داخلی برای عیب یابی سیم کشی ارسال می شود. صفحه نمایش LED این مولتی متر، رنگش را در موقعیت های مختلف استفاده، تغییر می دهد؛ به عنوان مثال، وقتی همه چیز به درستی کار می کند رنگ آن سبز است، اما وقتی با مشکل ولتاژ مواجه می شوید، رنگ قرمز چشمک می زند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی هرروزه دستگاه ها و ابزارآلات الکترونیکی نیز پیشرفت می کنند؛ بنابراین علاوه بر مولتی مترهایی که در این لیست ارائه شده اند، قطعا انواع دیگری نیز وجود دارند که دارای عملکرد بالا و دقت بالا در سطح جهانی هستند. امیدواریم این مطلب به شما در انتخاب مولتی متر مدنظرتان کمک کرده باشد. شما می توانید برای خرید مولتی متر با هزینه ای مناسب و کیفیتی عالی به فروشگاه قطعات الکترونیک دیجی قطعه مراجعه کنید.

بهترین مولتی متر دیجیتال برای تعمیرات موبایل

یکی از کاربردهای اصلی مولتی متر در تعمیرات تلفن همراه است؛ چراکه در موبایل ها، قطعات الکترونیکی مختلفی به کار رفته است بنابراین برای عیب یابی و تشخیص سلامت آنها، نیاز است تا از مولتی متر استفاده کرد. به علاوه برای تست جریان برد موبایل، تست دما و … هنگام تعمیرات موبایل از مولتی متر استفاده می شود. هزینه مولتی متر برای تعمیر موبایل با توجه به نیاز شما و نوع مولتی متری که خریداری می کنید، متفاوت است؛ برخی از بهترین مولتی مترها در زمینه تعمیر تلفن همراه عبارت است از:

مولتی متر ویکتور VC97

عکس مولتی متر VC97 ویکتور یکی از بهترین مولتی متر های دیجیتال

مولتی متر ویکتور vc97 یکی از معتبرترین و کاربردی ترین مولتی مترهایی است که توسط تعمیرکاران موبایل و تجهیزات الکتریکی بسیار زیاد استفاده می شود. دقت بالا، توانایی اندازه گیری پارامترهای مختلف و تلرانس کم این مولتی متر باعث شده تا به یکی از بهترین مولتی مترها برای تعمیر موبایل تبدیل شود.

مولتی متر یونیتی UT123

عکس مولتی متر یونیتی UT123 مولتی متر جیبی و کوچک

مولتی متر UT123 از برند UNI-T، یکی دیگر از مولتی مترهای کاربردی برای تعمیرات موبایل است. UT123 یک مولتی متر جیبی و کوچک است که برای مصارف خانگی نیز کاربرد دارد. یکی از مزایای مولتی متر UT123، صفحه نمایش EBTN آن است که به کاربران اجازه می دهد تا قرائت های واضحی را در حداکثر زاویه به دست آورند؛ و استفاده از این مولتی متر برای کار در محیط های تاریک، عالی است.

مولتی متر دیجیتال فلوک Fluke 101

عکس مولتی متر Fluke 101 مولتی متر کوچک و سبک دارای تست دیود و تست اتصال کوتاه

مولتی متر Fluke 101 که برای تست های اولیه الکتریکی طراحی شده است، اندازه‌گیری‌های قابل اعتمادی را برای تعمیرکاران موبایل و برق کارها ارائه می‌کند. این مولتی متر کوچک و سبک دارای تست دیود و تست اتصال کوتاه است و دارای ویژگی خاموش شدن خودکار و تشخیص کم شدن باتری است.

مولتی متر سانشاین DT-17n

عکس مولتی متر سانشاین DT-17n دقت بالا، اندازه گیری چندین کمیت الکتریکی و ضریب خطای پایین

مولتی متر دیجیتال sunshine dt-17n جزو بهترین مولتی مترهایی است که مناسب تعمیرات الکترونیک و موبایل است. از مزایای خرید مولتی متر سانشاین dt-17n می توان به دقت بالا، اندازه گیری چندین کمیت الکتریکی و ضریب خطای پایین آن اشاره کرد. همچنین نور LED صفحه نمایش این مولتی متر، قابلیت خاموش شدن خودکار را دارد. بررسی مولتی متر سانشاین dt 17n به همراه مطالعه دیتاشیت آن به شما در تصمیم گیری و خرید کمک خواهد کرد.

مولتی متر Sunshine DT 9205E

عکس مولتی متر Sunshine DT 9205E آبی فیروزه ای برای تعمیرات موبایل

این مولتی متر، از دیگر مولتی مترهای دیجیتال پرکاربرد برند سانشاین است که برای تعمیرات موبایل مورد استفاده بسیاری از تعمیرکاران تلفن همراه قرار می گیرد. این مولتی متر قابلیت انجام تست اتصال کوتاه با صدا نیز دارد. علاوه بر این دارای قابلیت NCV، خاموش شدن اتومات، دقت بالا و … است.

مولتی متر ریلایف DT-01

عکس مولتی متر ریلایف DT-01 قلمی مشکی جیبی

یکی دیگر از مولتی مترهای پرفروش در زمینه تعمیرات موبایل، مولتی متر قلمی دیجیتال RELIFE DT-01 است که علاوه بر هزینه مناسب، کیفیت بالایی نیز دارد. سوزن سری این مولتی متر قلمی بسیار دقیق بوده و می‌تواند تقریبا 3 بار در ثانیه نمونه برداری کند. داشتن چراغ قوه و تنظیم دستی/اتورنج جزو مزایای خرید این مولتی متر مجسوب می شوند.

مولتی متر یاکسون YX-9205N

عکس مولتی متر یاکسون YX-9205N رنگ قرمز یکی از بهترین مولتی مترهای جهان

مولتی متر دیجیتال YAXUN YX-9205N دارای صفحه نمایش بزرگ 4 رقمی LCD است که پارامترهای مختلفی از جمله ولتاژ، جریان، مقاومت و دیود را اندازه گیری می کند. این مولتی متر برند یاکسون نیز جزو مولتی مترهای محبوب برای تشخیص خطا و عیوب قطعات الکترونیکی در موبایل است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراتر رفتن نیازهای افراد، برتری مولتی مترها به یکدیگر نیز تغییر خواهد کرد؛ اما مولتی مترهایی که در این مطلب با آنها آشنا شدید تا به امروز در رده پرفروش ترین و کاربردی ترین مولتی مترها قرار گرفته اند. در صورتیکه هر سوالی در رابطه با راهنمای خرید مولتی متر و یا مشخصات آنها داشتید، در قسمت نظرات پرسش خود را مطرح کنید تا کارشناسان مجرب ما در دیجی قطعه در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

مارک پیک متر

بهترین مارک مولتی متر چیست؟

برندهای بسیاری در زمینه تولید و فروش مولتی متر فعالیت می کنند، اگرچه فقط تعداد کمی از آنها واقعاً برجسته هستند. انتخاب بهترین مارک مولتی متر، تا حدی بستگی به این دارد که قصد دارید چه کاری انجام دهید و اینکه آیا شما یک فرد مبتدی یا حرفه ای هستید که می خواهید بر اساس مارک و برند خاصی، آوومتر مورد نیازتان را خریداری کنید یا در واقع می خواهید یک آوومتر را فقط بر اساس ویژگی های آن انتخاب کنید.

یکی از بهترین مارک های مولتی متر، پیک متر است که یک شرکت ملی با فناوری پیشرفته است که توسط دولت چین و شنزن مجاز است و همچنین یک برند معتبر در صنعت اندازه گیری متر است که نماینده رسمی آن در ایران نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال مولتی متر PM18A پیک متر یکی از کاربردی­ترین مولتی متر­های دیجیتال است؛ جهت خرید مولتی متر دیجیتال، کلمپ متر دیجیتال، تست کننده مقاومت زمین، تستر عایق، آشکارسازهای محیطی و سایر ابزارهای اندازه گیری ویژه با هزینه مناسب می توانید به فروشگاه آنلاین دیجی قطعه مراجعه کنید.