برد ESP32 نه تنها با Wi-Fi بلکه با بلوتوث کلاسیک و بلوتوث کم انرژی (BLE) نیز ارائه می‌شود. برای اتصال صفحه توسعه ESP32 با Arduino Uno، می‌توانید با یک برنامه ساده مانند مانیتور دما با استفاده از سنسور دمای 3 پین LM35 شروع کنید.

اتصال بلوتوث داخلی ESP32 با Arduino IDE

نرم‌افزار مورد نیاز Arduino IDE، کد Arduino و کتابخانه‌های مربوطه از جمله ‘OneWire’ برای سنسور دما و ‘Arduino-esp32-master’ برای صفحه ESP32 است.

ESP32
شکل 1: ماژول ESP32

OneWire را می‌توانید از Sketch/Include Library در Arduino IDE بارگیری کنید. Arduino-esp32-master را می‌توانید از اینجا بارگیری کنید.

پوشه Arduino-esp32-master.zip را از حالت فشرده خارج کرده، پوشه BluetoothSerial را در Arduino / Examples بر روی سیستم خود کپی و سپس جایگذاری کنید. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده، SerialToSerialBT را از Arduino IDE باز کنید. آن را در صفحه ESP32 بارگذاری کنید. این کد ارتباط بلوتوث بین ESP32 و تلفن همراه شما را برقرار می‌کند.

اکنون، یک برنامه بلوتوث بر روی تلفن Android خود نصب کنید، مانند Serial Bluetooth Terminal موجود در Play Store. همچنین می‌توانید یک کد ساده آردوینو برای تبادل داده با سنسور دما بنویسید. برای جزئیات بیشتر، شما می‌توانید به آموزش داده شده در اینجا مراجعه کنید.